L’Ajuntament d’Aiguamúrcia actualitza el pressupost de 2020

10/12/2020

L’Ajuntament d’Aiguamúrcia actualitza el pressupost de 2020

L'Ajuntament d'Aiguamúrcia va aprovar, en la sessió plenària del passat dilluns, dia 7 de desembre, la modificació del pressupost de 2020 per tal de regularitzar-ne totes les partides. D’aquesta manera, s’han acabat d’incorporar les factures pendents de 2018 referents als rebuts de la brossa (fins a 20.000 euros) i altres factures que s’han introduït per a actualitzar el pressupost, fins a 50.000 euros. Així, s’han modificat partides per a poder absorbir factures pendents.

El ple municipal també va aprovar la delegació de competències en matèria de gestió de sanejament d’aigües residuals de la depuradora de Santes Creus i la Urbanització Els Manantials. El Consell Comarcal de l’Alt Camp se’n farà càrrec a partir d’ara, mentre que per les depuradores de Les Pobles i el Pla de Manlleu, l’equip de govern ha acordat amb l’Agència Catalana de l’Aigua treballar per tal que es puguin posar en marxa tan aviat com sigui possible.

En la sessió de dilluns, també es va aprovar la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal arran de la petició d’un veí del terme municipal que va demanar la compatibilitat per a la ramaderia extensiva i semiextensiva. Fins ara, estava prohibit que a les zones amb Protecció Paisatgística s’hi pogués desenvolupar l’activitat ramadera. L’equip de govern considera important l’activitat ramadera al municipi i aposta per regularitzar-la normativament considerant que aquest tipus d’usos resulten favorables al medi ambient atès que aporten un benefici mediambiental: mantenen net els boscos i camps, redueixen el risc d’incendis forestals, aporten una fertilització més sostenible i un estalvi econòmic en la gestió de sòls, a més de constituir una riquesa pel territori.