L’Ajuntament d’Aiguamúrcia crea una línia de subvencions per instal·lar energies renovables

06/10/2022

A partir de l’any que ve, els veïns i les veïnes dels diferents nuclis d’Aiguamúrcia, podran beneficiar-se d’una nova línia d’ajuts destinats a millorar l’eficiència energètica dels habitatges. El consistori bonificarà els projectes en un 4% del total de l’obra amb un límit de fins a 500 euros. L’acord de l’equip de govern preveu que les persones interessades puguin beneficiar-se, també, d’una bonificació de l’impost d’obres fins a un 95%.

Amb aquesta mesura, l’Ajuntament confia contribuir a fer un pas més endavant cap a l’eficiència energètica, bonificant una part de l’obra i de la taxa de permís d’obres (ICIO), que és de caràcter municipal, i no l’impost de béns immobles, que el govern de l’Estat espanyol transfereix als ajuntaments i que grava la propietat.

Ara, es redactaran les bases de la convocatòria, que es preveu que es posi en marxa a partir de l’any 2023.

El consistori també ha demanat una subvenció de la Diputació corresponent al Pla d’Acció d’Energies Renovables, a través del qual es preveu instal·lar plaques fotovoltaiques a les teulades de les escoles i dels consultoris mèdics apostant, així, per la sostenibilitat mediambiental dels edificis públics. L’import concedit és de 36.219,48 euros i se’n subvenciona el 95% de l’obra.